TUMEDHABER İZMİR'İN GÜÇLÜ SESİ
HABERLER Gündem Körfezray Metro Projesi’nde TBM Montajı Başladı
Gündem

Körfezray Metro Projesi’nde TBM Montajı Başladı

Kocaeli'de Körfezray Metro Projesi kapsamında 3 ve 4 numaralı TBM'lerin montajına başlandı.

Şafak Ö. 8 Ekim 2025
14.2K OKUNMA
4 DK OKUMA

İZMİR TUMED HABER SON DAKİKA

Kocaeli’de yapımı süren Körfezray Metro Projesi kapsamında 3 ve 4 numaralı Tünel Açma Makinelerinin (TBM) montajına başlandı.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı işbirliğinde hayata geçirilen, Körfez-Kartepe arasındaki trafiğe katkı sunacak Körfezray Metrosu’nda çalışmalar devam ediyor.

Proje kapsamında Seka Devlet Hastanesi İstasyonu’ndan Derince Millet Bahçesi yönüne ilerleyecek dev TBM”erin kurulumu sürüyor. Kurulumun kasım ayı sonuna kadar tamamlanması, ardından tünel kazılarına eş zamanlı başlanması planlanıyor.

Daha önce otogar yönüne kazı yapan TBM-1 ve TBM-2 çalışmalarını sürdürürken, Derince Millet Bahçesi’nden Tüpraş- Petkim hattına kadar ilerleyecek TBM-5 ve TBM-6’nın ise montaj hazırlıkları tamamlanmak üzere. Tüm cihazların kurulmasının ardından toplam 6 TBM ile Körfezray’ın tünel kazıları devam edecek.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın,”Seka Devlet Hastanesi İstasyonu’ndan Derince yönüne ilerleyecek 3 ve 4 numaralı dev TBM’nin kurulumu başladı. Körfezray’da yeni bir aşamadayız. Bu tüneller, Kocaeli’nin ulaşımda yeni çağını açacak.” ifadesini kullandı.

Basın Sorumlusu, Site Yöneticisi

Şafak Ö.

""

SIRADAKİ HABER

Yığılca'da Tarım Aracı Devrildi, 2 Yaralı

OKUMAYA DEVAM ET

Yorumlar

İlk yorumu siz yapın!

Yorum Yap