TUMEDHABER İZMİR'İN GÜÇLÜ SESİ
HABERLER Politika İran: Zenginleştirilmiş uranyum stokları ABD saldırıları sonrası gömülü durumda
Politika

İran: Zenginleştirilmiş uranyum stokları ABD saldırıları sonrası gömülü durumda

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, ABD ve İsrail’in Haziran ayında ülkenin nükleer tesislerine yönelik düzenlediği saldırıların ardından, yüksek oranda zenginleştirilmiş uranyum stoklarının enkaz altında gömülü durumda olduğunu açıkladı.

Şafak Ö. 11 Eylül 2025
14.2K OKUNMA
4 DK OKUMA

İzmir Tumed Haber Son Dakika

İran, ABD saldırılarının ardından zenginleştirilmiş uranyum stokunun enkaz altında gömülü kaldığını doğruladı.

Devlet televizyonunda konuşan Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, ”Zenginleştirilmiş uranyumumuz bombalanan tesislerin enkazının altında gömülü durumda”’ dedi. Açıklama, saldırı sonrası stokların hala yerinde olduğunu resmi olarak doğrulayan ilk beyan olarak dikkat çekti.

Arakçi, Almanya, Fransa ve İngiltere’nin BM yaptırımlarını yeniden uygulamak için ‘snapback’ mekanizmasını harekete geçirmesi durumunda, ‘nükleer müzakerelerden dışlanacaklarını’ belirtti.

Bakan, “Snapback mekanizması İran’a karşı uygulanırsa, yanıtın ne olacağına Yüksek Ulusal Güvenlik Konseyi karar verecek” açıklamasında bulundu.

Basın Sorumlusu, Site Yöneticisi

Şafak Ö.

""

SIRADAKİ HABER

Rusya: Her ülke Batı yaptırımlarının hedefi olabilir

OKUMAYA DEVAM ET

Yorumlar

İlk yorumu siz yapın!

Yorum Yap